Menu

Víte, co se říká o vašem brandu? Vůbec nic! 3 tipy, jak to změnit

Být neviditelný na sociálních sítích je cestou do pekla. Modrý duch má pro vás 3 osvědčené způsoby, které vaši značku zviditelní a rozšíří mezi cílovou skupinu. Nechybí ani doporučení a nástroje.

Víte, co se říká o vašem brandu? Vůbec nic! 3 tipy, jak to změnit

Víte, co se říká o vašem brandu? Vůbec nic. Noční můra pro všechny manažery. Vtip je to dobrý, ale v realitě nic moc. Aby se o vaší značce mluvilo, je potřeba být vidět. Posilování povědomí stále může patřit mezi podceňované marketingové praktiky. Modrý duch přináší 3 účinné způsoby, jak dostat vaši značku do popředí a oslovit cílovou skupinu.

1) Investujte do šeptandy

Není třeba hned jednat s největší hvězdou sociálních sítích. Vlivné lovebrandy jsou populární a každý je zná. Potenciální zákazníci se však obvykle nenechají přesvědčit tváří značky, která je explicitně placena za její propagaci. Raději věří těm, kteří značku skutečně tvoří, tedy obyčejným lidem, kteří využívají daný produkt či službu. Na sociálních sítích pak koukají spíše po doporučení svých sousedů a lidí, jako jsou oni, než na rady hvězd internetu. Dalším důvodem je skutečnost, že 89 % populace dá na to, co říká o produktu či službě jejich rodina a přátelé.

Co tedy dělat? I malý duch umí udělat velké divadlo. Už jste navázali spolupráci s obchodními partnery, fanoušky, zaměstnanci a přáteli ohledně šíření povědomí o vaší značce? Dle zprávy Nielsen jsou to právě oni, kdo má největší potenciál přetavit vaše sny ve skutečnost. Stále platí, že nejspolehlivější reklamou je ústní doporučení, které také s největší pravděpodobností vede ke konverzím.

Jedním z nejjednodušších způsobů, jak na sebe upozornit, je právě využití vašeho vlastního interního týmu. Velké nadnárodní organizace, jako je Adobe či IBM, za tímto účelem spouští programy pro své zaměstnance a zaznamenávají pozoruhodné výsledky. Není nic lepšího, než když jsou vaši lidé hrdí na to, kde pracují, a nebojí se o tom říci ostatním. Kromě firemního kolektivu se obraťte i na zákazníky a partnery, zda jsou ochotni o vás prohodit pozitivní slovo.

Vytvořte program na podporu značky

Sepište seznam potencionálních zástupců - nadšení zaměstnanci, dlouhodobí zákazníci či přátelé, kteří se o vás často zmiňují, nebo jsou ochotni s tím začít. Oslovte je skrze plán propagace značky a motivujte je k zapojení přes slevy na produkty, bonusové služby či výhody a odměny.

Sdílejte s nimi konkrétní kroky, kterými se váš program řídí a vše propojte s vaší marketingovou strategií. Jakmile začnete zaznamenávat první aktivitu, nezapomeňte ji monitorovat, abyste vyhodnotili vaše úsilí.

Nástroje a zdroje, které mohou pomoci

Použijte nástroje pro monitorování sociálních médií, jako např. Brand24, k identifikaci osob, které o vás často mluví na sociálních sítích. Rázem získáte fanoušky, které můžete zapojit do vašeho plánu. Další možností jsou aktivační nástroje, jako je Social Mention, skrze které snadno vyzvete své zákazníky a fanoušky, aby se o vás zmínili. Tento krok však zvažte. Přestože aktivační nástroje ušetří spoustu času, nic nefunguje tak dobře, jako personalizovaná osobní žádost. Že na něco takového nemáte čas? Zkuste najmout šikovného brigádníka. Pomoci mohou i další funkční řešením, jak propojit uživatele s vaším obsahem a ulehčit jim tak sdílení.

2) Oslovte čerstvé oči

Chcete-li kromě stávajícího publika zachytit na sociálních sítích také “čerstvé oči”, potřebujete zásah, který přesáhne současný stav věcí. Jistě vás hned napadne placená reklama. Ano, bez té se ve většině případů neobejdete. Pokud vaše sdělení není tak zajímavé, aby se po síti šířilo jako virus, budete ho muset finančně podpořit. Než se do toho pustíte, stanovte si cílovou skupinu. Je důležité zvážit, na jaké platformě budete reklamu využívat. Pro Facebook a Instagram se vyplatí naučit základní práci s Business Managerem. Propagaci lze samozřejmě spustit i na LinkedInu, Twitteru i TikToku. Vždy je potřeba zvážit, kdo je vaše publikum. Například, pokud cílíte na současné teenagery, pomocí Facebooku už je dvakrát neohromíte. Stejně tak profesní či politický obsah bude dobře vypadat na LinkedInu a Twitteru, ale na Instagramu mu zřejmě pšenka nepokvete.

3) Vsaďte na poutavý vizuál

Příspěvky s obrázky získávají o 650 % větší zapojení než samotný text. Lidský mozek je obrazu nakloněn a informace podávané skrze vizuální příspěvek utkví v paměti člověka déle. Není tedy lepší způsob, jak na sebe upozornit, než za pomoci infografiky, fotografií či videí.

Infografika je tahákem, který stále vede. Sdílí se třikrát tolik, než jakýkoliv jiný druh obsahu. Je tedy jasné, že ve vaší komunikační strategi nesmí chybět. V těsném závěsu jsou videa a nakonec fenomén poslední doby - GIF a meme. Ty vám pomohou vyjádřit „osobnost značky“ na sítích a zvýšit její přitažlivost (především u mladších generací).

Nástroje, které vám pomohou s přípravou

Služby jako Visual.ly, PiktoChart nebo v Česku nejpopulárnější Canva vám pomohou vytvořit infografiku a jiné propagační materiály. Fungují ve formátu drag-and-drop, což vám umožní vybrat si z tisíce profesionálně připravených šablon a ty si upravit dle svých představ. K tvorbě videa sáhněte po nástroji typu PowToon. Příprava je jednoduchá a intuitivní a v případě potřeby jsou vám k dispozici za úplatu profesionálové, kteří vytvoří video na míru. Tržiště plné GIFů nabízí GIPHY či GIF Bin. Jestli si nevyberete tady, tak už nikde.

Inspirovali jste se? Nezapomeňte, že algoritmus sociálních sítí má rád pravidelnost. Doslova a do písmene upřednostňuje ty, kteří jsou na platformě aktivnější a tráví na ní více času. Proto pro vás bude nejjednodušší, pokud si vytvoříte obsahový plán vždy na nějakou dobu dopředu. Posloužit vám může například šablona obsahového kalendáře včetně návodu, jak s ní pracovat.

Jak se vám článek líbil?

4

Praktický

5

Inspirující

0

Zábavný

1

Nic moc