Menu

5 trendů v obsahovém marketingu: Jak v roce 2018 držet krok se světem

Obsahový marketing není jen o psaní blogu. Neusínejte na vavřínech a sledujte trendy, které vám přivedou nové zákazníky a udrží ty stávající. Víte, které to jsou?

V roce 2018 si získáte přízeň návštěvníků mobilním SEO, videem nebo citlivě zvolenými influencery.
V roce 2018 si získáte přízeň návštěvníků mobilním SEO, videem nebo citlivě zvolenými influencery.

Co to je obsahový marketing, už jsme si na Blogu Modrého ducha vysvětlili. Tahle forma propagace bývá nejčastěji spojována právě s psaním blogu. Jestliže ale chcete z originálního obsahu vytěžit maximum, neobejdete se bez sledování aktuálních trendů. Protentokrát jsme to udělali za vás - ze seznamu serveru ScribbleLive.com jsme vyzobali to nejzajímavější a doplnili o nové poznatky. O čem se ve světě obsahového marketingu v současnosti nejvíc mluví?

1) Mobilní SEO a obsah přizpůsobený mobilu

V USA převážilo používání mobilů při surfování po síti už v roce 2016. U nás statistikám stále vládnou dektopy, přesto se ještě masivnějšímu odlivu uživatelů na mobilní zařízení do budoucna nevyhneme. Už jen proto, že je to v zájmu samotného Google, který je mj. majitelem a provozovatelem  operačního systému Android.

Samozřejmostí by dnes už měl být samostatně připravený mobilní e-shop nebo responzivní web. Doba přenosných zařízení s sebou přinesla další novinku – mobilní SEO. Ačkoliv se o tom až tolik nemluví, Google se na odlišné indexování pro telefony zaměřuje už nějakou dobu. Podle oficiálního návodu na mobilní SEO vám větší návštěvnost přes telefony usnadní kratší odstavce psaného textu nebo minimum formátů obsahu, jejichž zobrazení by mobilním uživatelům mohlo dělat problémy (typicky třeba obrázkové slideshow galerie nebo videa ve flashi). S analýzou dat z hlediska mobilního SEO vám pomůže Google Search Console, optimalizovat web zkuste pomocí aplikace  Website Auditor.

2) Marketing v rukou uživatelů

Podle analýzy společnosti Nielsen působí ze všech přesvědčovacích argumentů vůbec nejdůvěryhodněji doporučení od rodiny a přátel. Hned v závěsu je zázemí silné značky a on-line reference od ostatních zákazníků. Jinými slovy, lidé zpravidla hodně dávají na ostatní lidi.

Spousta dnešních návštěvníků webu se do dění na síti navíc sama ráda zapojí. Na popularitě tak stále více nabírá obsah tvořený samotnými uživateli. V angličtině se pro tenhle fenomén ustálil výraz User Generated Content (zkáceně UGC). Jako UGC servery si můžete představit třeba Wikipedii, YouTube nebo lifestylové blogy. Pomocí UGC ale své zákazníky intenzivně zapojují také některé úspěšné značky. Starbucks zvýšil návštěvnost svých stránek fotosoutěží o nejlépe přizdobený kelímek od své kávy, komunita europivařů intenzivně pomáhá tvořit obsah na sociálních sítích pivovaru Heineken. Dalšími případy nápaditého zapojení zákazníků do tvorby obsahu se můžete nechat inspirovat v článku o 10 nejlepších UGC kampaních od Hubspotu.

3) Komunikujte vizuálně

Ilustrace, grafy, vlastní fotografie a další výstižný obrazový materiál se pro úspěšný obsahový marketing stává zásadním. Vhodnou vizualizací podpoříte sdělení textu, naopak články bez lákavé grafiky uživatele přestávají zajímat.

Obrázky by vždy měly být jasné, relevantní k obsahu a kvalitní. Zároveň je ale potřeba pohlídat, aby jejich vysoké rozlišení příliš neovlivnilo rychlost načítání stránky. Návštěvníci se o setrvání na webu rozhodují průměrně do 3 vteřin a asi 40 % jich stránky opustí, pokud se za tu dobu nenačtou. Obrazová složka by tedy nikdy neměla přebíjet funkčnost stránky.

Z atraktivity autentických fotek a obrázků pro byznys dnes hodně těží firemní Instagram. Mezi nejsledovanější značky na téhle sociální síti patří Nike, Sony nebo třeba Milka. Pokud také nabízíte produkty, jejichž fotografie v lidech vyvolávají příjemné pocity, Instagram by neměl ujít vaší pozornosti. Od letošního roku byly navíc spuštěny nákupy přímo přes Instagram.

4) Web dobývá video

Jestli jste si ještě nevyčlenili rozpočet na tvorbu videoobsahu, měli byste to co nejdříve napravit. Podle prognózy společnosti Cisco bude až 81 % veškerého on-line prostoru v roce 2021 tvořit video. Ačkoliv tuto statistiku ovlivní hlavně Netflix a další on-line streamovací platformy, video se už brzy stane zásadní součástí také mnoha obsahových strategií.

Velké věci se očekávají od Facebooku, který se podle nedávaných slov Marka Zuckerberga chce stát naší další novou televizí. Zlaté časy údajně čekají také živé videopřenosy – podle Facebooku lidé reagují na live videa 10x raději než na záznamy. Podle dat společnosti Eyeview, která právě Facebooku s videoobsahem pomáhá, zvyšuje video až o 80 % konverze také na landing page. Jindy ale odborníci naopak od jakýchkoliv pohyblivých obrázků na přistávacích stránkách odrazují s tím, že video zbytečně odvádí pozornost uživatele od konverzního tlačítka. Jak z toho ven? Neřiďte se teoriemi, ale vlastními zákazníky, a A/B testujte.

5) Pohrdáte influencery? Neměli byste

Influencer marketing už dávno není jen doménou velkých značek a zavedených televizních celebrit. Hvězdičkami sociálních médií jsou dnes také mladí knihomolové nebo fitness nadšenci z řad „obyčejného lidu“. Podle studie reklamní agentury Ogilvy&Mather si influencery do svých marketingových kampaní v roce 2017 zvalo 45 % českých firem a zájem o tento styl spolupráce stále roste. Nejvíc u nás táhnou Leoš Mareš, Jirka Král nebo Shopaholic Nicol, důležitá je ale hlavně důvěryhodnost, autenticita a soulad s cílovou skupinou, kterou samozřejmě bývá převážně mladší publikum.

Pokud vás zajímá, jak to chodí ve světě, server izea.com nashromáždil 15 příkladů influencer marketingových kampaní. V jednom z nich přijde poštou švédského hernímu vloggerovi PewDiePie dort se schovaným ovladačem od firmy Playstation. Že zrovna tohle působí trochu hloupě? Možná. Jenže video, které polichocený YouTuber zveřejnil na svém účtu, má k dnešnímu dni téměř 4 miliony shlédnutí. Za nízké vstupní náklady celkem solidní reklama, co říkáte?

Jak se vám článek líbil?

0

Praktický

0

Inspirující

0

Zábavný

0

Nic moc

Pojďme spolu vytvořit něco skvělého!

Dlouhodobá spolupráce může začít jedním kliknutím

Domluvit schůzku