Menu

Newsletter smysluplně: Jak být důvěryhodní v roce 2020 díky email marketingu

Email není na konci svých sil, právě naopak. Pokud víte, jak ho ovládat, snadno s ním vybudujete love brand. Jak na to? Stačí být svůj a nebát se experimentovat.

Newsletter smysluplně: Jak být důvěryhodní v roce 2020 díky email marketingu

S více jak 200 miliardami emailů odesílaných každý den lze těžko považovat tento způsob komunikace za mrtvý. Avšak abyste se vyhnuli tomu, že skončíte ve složce nevyžádané pošty, je důležité napsat takovou zprávu, kterou si vaše publikum chce přečíst. Vytvoření cílené strategie vám dává příležitost vyniknout. Máte plnou kontrolu nad svou značkou, sdělením, publikem a hlavně výzvami k akci. Někteří lidé kontrolují svou poštu několikrát za den, takže toto médium představuje skvělý způsob, jak doručit vaše poselství, zvýšit prodeje i důvěryhodnost brandu.

A jaké jsou nevýhody? Uživatelé se mohou z odběru newsletteru kdykoliv odhlásit. Jak tomu můžete zabránit? Začněte tím, že se ujistíte, zda mají vaše emaily dostatečnou přidanou hodnotu. Jak na to vám Modrý duch prozradí v následujících řádcích.

Buďte autentičtí

Kdo jsou vaši klienti a kdo jste vy? Určete si tón komunikace a jednotný vizuální styl, kterými budete se zákazníky komunikovat. Zvolené pak striktně dodržujte, aby bylo na první pohled jasné, odkud newsletter přichází.

Zaměřte se na tvorbu obsahu, který skutečně něco předá. Méně je někdy více a vaše sdělení nemusí být dlouhé jako lexikon kouzel. Běžte k jádru věci a předejte cenné informace. Buďte sdílní a ukažte, co se skrývá za oponou vašeho podnikání, na čem vaše firma pracuje či jak můžete vyřešit klientův problém.

Neomezujte se pouze na suchý text. Nadpisy a poutavé formátování jsou samozřejmostí, avšak chcete-li ještě více zaujmout, vyplatí se trochu experimentovat. Člověk se rád dívá, protože mozek zpracovává až 90 % informací za pomoci zraku. Začněte lákavým titulkem a poté naservírujte něco vizuálního, třeba infografiku. Nebojte se být nápadití a přidat do newsletteru také audio nebo video.

Na začátku byl předmět

Vybírejte svá slova moudře, protože předmět emailu rozhoduje o všem! Toto je jediná šance, kterou máte na očarování vašeho odběratele. Nebojte se ze začátku vyzkoušet různé metody, než zjistíte, co na vaše publikum platí. Dle MarketingProfs má vysokou míru otevření email se slovem newsletter v předmětu, a to až 31,43 %. Následuje PDF s 30,31 % a svatou trojici zakončuje e-book s 27,84 %. A/B testujte a definujte si, co má největší úspěch. Například:

  • pocity naléhavosti: 20% sleva na e-book jen do konce týdne!
  • nabídka, která se neodmítá: Kompletní obsahový plán 2020 + kalendáře zdarma
  • poděkování předplatitelům: Děkujeme, že jste s námi. Prohlédněte si, co dalšího pro vás chystáme.

Zapojte své fanoušky

Email marketing je skvělý nástroj, jak získat objektivní názor v reálném čase od těch, kteří jsou skutečně věrní vaší značce. Všimli jste si trendu nebo problému spojeného s vaším brandem, který se objevuje na sociálních sítích a recenzních webech? Vložením průzkumu do emailu dáte svým fanouškům šanci zapojit se do chodu firmy a nechat je skutečně ovlivnit produkty a služby, které nabízíte. Lidé si budou vážit takové příležitosti a vy zároveň dostane upřímnou zpětnou vazbu.

Tvořte obsah, který se dá sdílet

Informační bulletin je lehce šiřitelný formát. Zkontrolujte, zda je váš email nastaven tak, aby umožňoval snadné sdílení na sociálních médiích, jako je Facebook, Twitter a další sítě. Vše podpoříte tím, že do šablony rovnou přidáte tlačítka a linky s výzvou k akci.

Nabídněte možnosti

Lidé mají rádi variabilitu, a pokud si mohou vybrat, jaký obsah dostanou, zvýší se vám čtenost. Například kromě pouhého celofiremního zpravodaje dejte publiku příležitost přihlásit se k odběru novinek o konkrétním produktu nebo službě, kterou nabízíte.

Vyhněte se spamovému filtru

Nejrychlejší způsob, jak skončit ve složce nevyžádané pošty, je podvodný nebo nesouvisející obsah. Tento hrubý přešlap je evidentní, avšak Modrý duch doporučuje ještě pár dalších vychytávek:

  • Přidejte odkaz na odhlášení, který funguje po dobu nejméně 30 dnů po odeslání.
  • Uveďte své kontaktní informace, včetně fyzické poštovní adresy.
  • Nepoužívejte falešné informace, klamavé předměty nebo jiné nekalé praktiky.

Sledujte svá data

E-mailový marketing, stejně jako další odnože reklamy, nekončí v momentě, kdy je zpráva odeslána. Hledejte způsoby, jak sledovat úspěšnost vaší kampaně. Nástroje pro automatizaci newsletteru, např. Smartemailing nebo MailChimp, nabízejí mnohem více než pouhé plánování rozesílky. Používají pokročilou analytiku a reporting, a proto můžete neustále testovat a vylepšovat svá sdělení díky získaným datům. Vyzkoušejte také software, který vás upozorní na otevření e-mailu.

Jak se vám článek líbil?

5

Praktický

6

Inspirující

0

Zábavný

5

Nic moc